NRB presenteert jaarresultaten: sterke omzetgroei en bedrijfsresultaat met dubbele cijfers in 2019

dinsdag 28 juli 2020
De Belgische ICT-dienstverlener NRB Groep heeft zijn resultaten voor het boekjaar 2019 bekendgemaakt. In zijn jaarverslag meldt de groep een geconsolideerde omzet van 351 miljoen euro en een bedrijfsresultaat van 37,3 miljoen euro (10,6% van de omzet). Het nettoresultaat (na belastingen) bedroeg 20,6 miljoen euro. Op basis van deze sterke cijfers voor 2019 en de acquisities in de eerste helft van 2020 lijkt NRB goed op weg om de doelstelling van een omzet van 500 miljoen euro tegen 2022 te halen, zoals vermeld in zijn vijfjarenplan uit 2017.
 
De financiële resultaten zijn in lijn met de groeiperspectieven van de NRB Groep. De omzetgroei van 18 miljoen euro ten opzichte van 2018, en de EBIT van 10,6% stellen de groep in staat om zijn volgende doelstellingen te realiseren in het kader van zijn strategisch plan voor 2017-2022.
“NRB is klaar voor de volgende stap”, zegt CEO Pascal Laffineur. “We willen de duurzame expansie van onze groep voortzetten, NRB klaarstomen voor de toekomst en onze rol opnemen als toonaangevende digitale transformatiepartner van zowel de publieke als de privésector in België. Daarvoor blijven we ons dienstenportfolio verbreden, net als ons klantenbestand, onze geografische aanwezigheid en de sectoren die we bedienen. We zetten ons gerichte acquisitieprogramma voort, zoals we in de eerste helft van 2020 al hebben aangetoond.”
NRB wil dit en volgend jaar verder investeren in strategische domeinen als databescherming en -beveiliging, naast opkomende technologieën als artificiële intelligentie, het Internet of Things en Robotic Process Automation.
 
Hoogtepunten boekjaar 2019
Het boekjaar 2019 was een kanteljaar voor de NRB Groep, met belangrijke verwezenlijkingen op het vlak van de groei, de dienstverlening als de structuur van het bedrijf.
• Operational excellence: sinds zijn aanstelling in 2016 zijn ‘operational excellence’ en klantenservice belangrijke aandachtspunten voor CEO Pascal Laffineur. Eind 2019 implementeerde de CEO een intensief programma met onder meer de vernieuwing van de ISO-certificeringen 9001 en 27001 en een verbeterd incidentbeheer. Dat wierp onmiddellijk vruchten af: in zijn jaarlijkse enquête schaalde Whitelane Research de klanttevredenheid 10 procent hoger in.
 
• Oplevering topprojecten: NRB heeft in 2019 enkele cruciale projecten afgerond, zoals de migratie van zes grote klanten naar zijn hybride cloud (NECS of NRB Enterprise Cloud Services), de oplevering van een mainframe-moderniseringsprogramma voor een grote Belgische socialezekerheidsgroep en het WBFin-project van het Waals Gewest, een van de grootste ‘SAP on-site’-implementaties in Europa.
 
• Versterking van de groepsstructuur: bijzondere aandacht ging naar de filialen van de groep. De groep versterkte de managementteams van Trasys International, het team dat gespecialiseerd is in diensten voor Europese en internationale organisaties, in Griekenland en Luxemburg. De Adinfo-groep (Cevi, Logins, Siggis en Civadis), de NRB Groep-cluster van dochterondernemingen die zich richt op lokale overheden, en Xperthis, dat ICT-oplossingen voor de gezondheidszorg aanbiedt, vertoonden allebei goede resultaten met groei in omzet en nettoresultaat. Bovendien vernieuwden de drie belangrijkste filialen hun strategische plannen met ambitieuze groeidoelstellingen en aanzienlijke investeringsprogramma’s ter ondersteuning daarvan.
 
Huidig boekjaar 2020: drie overnames tot dusver
Begin 2020 heeft Xperthis de krachten gebundeld met Infohos om de digitale transformatie van de zorgsector in heel België te versnellen. De acquisitie van People & Technology in februari van dit jaar heeft de capaciteit van de NRB Groep aanzienlijk uitgebreid, zodat het bedrijf nog beter kan reageren op vragen voor managed staffing-diensten van zijn klanten.
Ten slotte breidde NRB Groep zijn scope uit naar het segment van middelgrote ondernemingen met de overname van Computerland. Met die operatie versterkte de groep ook zijn portfolio met oplossingen en diensten gebaseerd op Microsoft-technologieën.
 
Respons coronacrisis
De impact van het ‘digitale’ is sinds de uitbraak van de wereldwijde coronacrisis fors gegroeid in alle domeinen en op alle niveaus. Het digitale wordt nu erkend als een cruciale motor van onze economie en samenleving. Tijdens deze crisis heeft NRB – als grote leverancier van ICT-infrastructuur en -diensten voor ziekenhuizen, bedrijven en publieke organisaties – alle zeilen bijgezet om de continuïteit van hun systemen en applicaties te waarborgen. De groep installeerde nieuwe tools en netwerken waar en wanneer nodig, en maakte in een mum van tijd werken op afstand mogelijk.
“Ik ben trots op de rol en de prestaties die onze medewerkers tijdens deze vaak moeilijke momenten leverden. In de toekomst zal de rol van het digitale nog belangrijker worden, met name om de economie weer op gang te trekken na de coronacrisis. NRB is absoluut klaar om daarin een rol te spelen”, besluit CEO Pascal Laffineur.
 

Download het jaarverslag 2019

 
Instance

In us they trust...

Contact us :

  • Mail us
  • Phone us

Follow us :

  • Linked In
  • Twitter
  • Google +
  • Slideshare
  • Youtube
  • Flickr

Contacteer ons

Luik

t. +32(0)4 249 72 11

Brussel

t. +32(0)2 286 57 11

Stuur een bericht

Partnerships & Certificeringen